zaterdag 4 juli 2009

WAT EEN WEEK!

Wat een week hebben we achter de rug.
Ben die ontslagen werd...
Wat geeft dat een stress en onzekerheid.
Er was wel een sociaal plan maar voor een normale Nederlander niet te begrijpen.
Je valt dan in een diep gat maar met 4 kinderen kun je daar niet te lang in bijven.
Maar in de loop der jaren heeft Ben flink wat kruiwagens opgebouwd en daar had hij nu profijt van.
Want.....
Ben had de volgende dag alweer werk!!
En dat in deze tijd met de resessie en de hoge werkeloosheid.
Jolanda vroeg mij laatst of ik nou nooit eens moe was met alles wat er bij ons in het gezin gebeurde...Nou tot voor kort zei ik volmondig: "Nee hoor valt wel mee!"
Tot aan vorige week vrijdag...
Ik kwam er met het strijken pas achter dat ik de stukjes stof verkeerd om genaaid had.....
Op dat momnet had ik er ook geen puf meer voor om het te veranderen.
Maar gisteren heb ik alles los getornd en opnieuw genaaid.
Nadat ik maandag gewerkt had stond er deze wasmand op mij te wachten om gestreken te worden!
Eigenlijk staat er elke dag wel zo'n stapel! Gelukkig met het warme weer van de afgelopen dagen droogt de was snel en en de topjes zijn zo gestreken.
Tijdens stress ( en dat was er afgelopen week wel ) ga ik altijd het liefste schoonmaken en opruimen...Bijna heb ik het hele huis gehad..
Wat nog niet gedaan is gebeurt in de laatste week voor de vakantie van de meiden en dan ga ik wat het huishouden betreft op zomerreces.



De afgelopen week ben ik ook bezig geweest met de voorbereidingen van "a tisket a tasket"van Bunny Hill.
Blok 6 moest ik nog voorbereiden en blok 1 moest overnieuw.
Op een koude zondag in januari besloot ik mee te doen aan deze bom maar later bleek dat ik niet genoegachtergrond stof had en de singer had dezelfde stof ook niet meer.
Daarom heb ik besloten om blok1 overnieuw te gaan maken zodat alle blokken dezelfde achtergrondstof heeft.



Bijna heb ik deze quilt voor Patricia af.
Zij kwam afgelopen winter met de vraag of ik een quilt voor haar wilde maken.
Nu ben ik zover dat de binding eraan gezet wordt. Dus voordat de zomervakantie begint is de quilt af!







2 opmerkingen:

Simone zei

UHHHH.... 14 kinderen??? Is 4 niet genoeg??? :P

Jantine zei

Wat heerlijk dat je man al zo snel weer aan het werk is, want ik kan me voorstellen dat je een beetje verslagen was....