donderdag 4 november 2010

DE IKEA EN IK

Ik mag graag naar de IKEA gaan op een regenachtige zaterdagmiddag..
Heerlijk lopen door de hele winkel . Als je niets nodig hebt zie je toch allerlei kleine dingetjes die je huis gezellig maken en dus niet te weerstaan zijn...
Maar soms ga ik ook heel doelbewust naar de IKEA!

Zo ook de eerste zaterdag van mijn vorige vakantie.
Wij hebben in het najaar van 2006 het halve huis verbouwd maar ik vond het zonde om nieuwe gordijnen te kopen want met 2 honden die voor het raam staan worden ze wel erg snel smerig en was ik ze dus erg veel.
Er zouden vast wel zonniger tijden komen.
Natuurlijk kwamen die maar de gordijnen werden niet genaaid.
Maar nadat ik in juni de gordijnen had gewassen en de gaten erin vielen was de maat vol.
Dus toen ik in week 40 vakantie kreeg ging ik hop naar de IKEA.
Volgens de voorraad informatie waren er 6 stuks...
Maar bij de IKEA aangekomen was er een halve rol...
Ik had heel veel stof nodig want het patroon is 92 cm en de hoogte van plafond tot de grond 2.68 mtr... de breedte 4 meter en dat voor en achter.
HEEEEEl veel stof dus.
Ik vroeg nog heel naïef waar die andere 5 rollen waren???
Bleek het dus om de aantal meters te gaan die ze hadden..( blond hè).
Gelukkig zat er op de rol wat meer dan 6 meter ( rond de 15, bij de IKEA meten ze niet maar wegen ze de stof).
( Gelukkig konden ze een rol bestellen en die zou die week geleverd worden.)
Deze stof meegenomen en 's maandags de stof geknipt.
Helaas niet genoeg voor de gordijnen achter maar wel voor de kussens.
Ben heeft dinsdags de andere rol opgehaald ( is stukken goedkoper dan dat ik ga want hij "ziet" niets).
Deze gewassen en gestreken.
Dit moet anders "pakt"de verf niet.
Volgens de IKEA zat er 25 meter op de rol maar dit bleek meer dan 30 meter te zijn..
Dat is dus een grote kluwen met stof als je dat uit de wasmachine haalt en dan moet het nog opgehangen worden...
En na dat ophangen strijken.....
De gordijnen achter zijn toen af gekomen maar voor..
Gelukkig had ik deze week nog een week vakantie want ik was nog niet klaar.
Maandag gelijk achter de naaimachine gekropen en nu is alles klaar!
's Avonds kunnen de gordijnen weer dicht zonder dat je al het verstel werk ziet.

1 opmerking:

Simone zei

Leuk, met die letters! Staat vast heel gezellig!