vrijdag 18 maart 2011

EEN VRIJE VRIJDAG.

Vandaag heb ik heerlijk een vrije dag.
Vanmorgen heb ik dus ook de tijd gehad om de quilttop van "A cottage year" af te maken en te sandwichen.

Maar nu...
Welke stof zal ik gebruiken als afwerkrand????
Gelukkig moet ik de top eerst doorquilten zodat ik de tijd heb om een beslissing te nemen.

Maar er gebeurde deze week nog meer.
Dit boek is bij vele wel bekend en hij lag bij mij al in de kast vanaf november 2007.
Ik kreeg hem nl. van mijn ouders cadeau voor mijn verjaardag.
De quilt die op de voorpagina staat is vast wel bekend.
Ruht's quilt.
Ik wilde hem al heel lang maken maar wiast niet welke stof ik ervoor zou gebruiken.




Hier zie je de eerste stitcheries op de zijkant samen met het garen wat ik gebruik.
Ik wil dit jaar wat voorraad opmaken voordat ik wat nieuws koop.
Dat geldt niet alleen voor de stof maar ook voor het garen wat i kgebruik.

En hier zie je de stof!
Alle stofjes van Tilda die ik heb worden versneden tot lapjes van 6,5 bij 6,5 inch.
In totaal heb ik 220 lapjes van die afmeting nodig, een echte stashbuster dus!
Op de stof zie je papiertjes met de hoeveelheid lapjes die er van de stof gesneden kon worden, dat telt straks wat makkelijker!




1 opmerking:

Jantine zei

De blauwe stof voor de afwerking is mijn eerste reactie. En daarna ga ik twijfelen...