vrijdag 12 december 2008

DE DONKERE EN ZEER BEZIGE DAGEN VOOR DE KERST

Sinterklaas was nog niet goed en wel vertrokken of er volgenden al meer drukke maar wel erg gezellige dagen.. Maandagavond zijn Malea en Cèntaine met Cora( taxi chauffeur van Malea) naar Zwolle geweest. Natuurlijk ging ook ik mee voor de foto's... Christa ( de dochter van Cora ) doet de kappersopleiding en had modellen nodig. Het haar van Cèntaine en Malea was hier zeer geschikt voor.

Helaas mogen de meiden niet mee als examen model want dan moet je minimaal 15 jaar zijn. Wij vonden het er erg mooi uitzien maar was het voor een examengeweest dan waren Christa en haar vriendin beiden gezakt...

Natuurlijk gebeurter ook nog wat op quiltgebied...De kerstquilt is nu helemaal geknoopt en de binding zit er enkel aan moet deze nog vastzetten.
Het huis volgt ook steeds meer in Kerststemming ( foto's volgen nog..)


Dit is een waar gezegde!!
Dinsdagmorgen samen met de meiden van de bee voor het laatst dit jaar bijeen gekomen. Het was een erg gezellige ochtend maar had ik toen geweten wat er daarna gebeurdedat had ik er niet zo rustig gezeten..

Ben had de motor vooreen beurt weggebracht dus ik heb hem naar Eerbeek naar het werk gebracht want 's avonds moet ik op rapportbespreking komen voor Malea.
Sta ik heerlijk in de pannen te roeren staat Ben opeens voor mijn neus..
Het floepte zo uit mijn mond: "Wat doe jij hier en hoe ben je thuis gekomen??"
Het bleek dus dat hij door zijn rug was gegaan en door een collega thuis was gebracht..Moeder de gans was natuurlijk gevlogen..
Ik had net extra diensten toegezegd, Ben was toch overdag thuis. De kamer stond op zijn kop want er "moest"natuurlijk met kasten geschoven worden en geverft e.d.
Je kent dat wel en alles voor de Kerst ( er is anders geen ruimte voor zo'n grote quilt ).
Ook was er nog een rapportbespreking van Cèntaine en Levita. Maar toen had moeders ook nog een kerstworkshop staan.
Oftewel een echt rustige week voordat de drukste week van het jaar begint.

Gelukkig is alles deze week op zijn pootjes gekomen. Het huis is op een paar kleine dingen na opgeruimd en morgen ga ik de laatste kast verzetten zodat er ruimte is voor mijn kerstquilt. Vanmiddag is er wandcontactdoos veranderd dus nu kan het ook. ( wat zal die kast opgeruimd zijn straks, hij is zwaar dus moet eerst leeggehaald worden voordat hij verplaatst kan worden)
Laat het weekend nu maar komen.

En Ben????

Ach, hij is op dit moment echt oud..kan weinig beginnen en heeft ook nog een vrouw die hem plaagt.






3 opmerkingen:

Simone zei

Wat is je kerstquilt mooi!!! Wens Ben maar sterkte...

Anoniem zei

Hey mama

Die avond was erg leuk he! (met Cora)
Mijn haar vond ik erg mooi geworden die avond!

xxx-Cèntaine-xxx

Anoniem zei

Dank je voor je UFO uitleg. Je kerstquilt vind ik erg leuk. Ik kom graag nog een keertje langs.