dinsdag 23 juni 2009

ZOMAAR, EEN DOORSNEE MAANDAG

Om half 6 gaat de wekker..
Met een oog open hoor ik de vogels al.
Ik strompel naar beneden en zet het koffiezetapparaat aan.
Want dat is het eerste waar ik mee begin.
Terwijl de koffie doorloopt maak ik de schooltassen van Malea en Ximene klaar. Zij meoten vandaag overblijven want Ben en ik moeten alletwee werken.
Een kop koffie wordt er naar Ben gebracht en de meiden worden een voor een geroepen.
En terwijl zij wakker worden geniet ik van mijn koffie en ontbijt.
Hup onder de douche, meiden instrueren en de was snel in de machine.
Zeven uur, tijd om man en kids een knuffel te geven en te gaan werken.
Levita een extra knuffel want ze gaat vandaag naar Parijs!
Ben brengt haar weg.
Cèntaine gaat naar Walibi met school dus ook haar wens ik een fijne dag!
Daar gaat om negen uur mijn telefoon ( ik ben bij een cliënt dus extra storend...)
"Mam, ik ben mijn portemonnee vergeten..Kun jij hem brengen??"
"Waar ben je dan??"
"In de bus maar dan kun je hem naar de ouders van Mw. Spam brengen want zij vertrekt vanmiddag.."
"Waar wonen de ouders van Mw. Spam en waar ligt je portemonnee?"
"In Vaassen en mijn portemonnee ligt of op mijn bureau of in de la ervan, maar kan het wel zo snel mogelijk?"
"Kind, ik heb nog een baas..."
Na werktijd al de gesmeerde bliksem naar huis...Nergens geen portemonnee in het hele huis niet!!
Kind weer bellen.
"Waar ben je?"
"in Ieper"
"Je portemonnee ligt nergens.."
"Wanneer heb je hem voor het laatst gebruikt?"
"Gisteren een puzzel boekje kopen."
"Wil je dat ik nu mijn pinpas breng zodat je geld hebt?"
"O. wacht eens even misschien ligt hij wel in mijn jas."
"Kijk even"
"Kan niet want die ligt in het laadruim, maar laat maar ik redt me wel met het geld wat ik van school krijg..."
En daar sta je dan als ouder...
Gelukkig had ze haar paspoort wel bij zich.....
En daar kwam Cèntaine uit school zo wit als een doek...
Na een dag Walibi was haar maag niet zo sterk meer..
En zij moest de folderwijk nu alleen lopen want Levita zat in Parijs..
Malea was totaal vergeten dat ze zou helpen...
Moe natuurlijk van een dag school.
Dus na een bord macaroni, de afwas en de was zijn we maar met zijn vieren de folders gaan lopen. Ximene kreeg mijn fiets vol met folders over zich heen. Ze dacht ik zal mama helpen en de fiets brengen maar die was veel te zwaar voor haar....
Om half acht waren we klaar.
Ben was uit zijn werk.
Tijd voor koffie!
Maar dan komt het opruimen van de folders nog en de dames moeten nog douchen..
Om half negen ben ik MC'Louds Daughters gaan kijken...Heerlijk ontspannen lekker met een stitchery.
En dan is er daar om half elf 's avonds een heerlijk ontspannen moment met een boek.
Ik moet zeggen dat dit een heel leuk boek is wat lekker weg leest.


Voordat ik dan naar bed ga moet ik nog even naar Moke met haar kittens...Het blijft vertederend.
Om elf uur heerlijk naar bed.



1 opmerking:

Anoniem zei

Allemachtig wat heb jij een dag achter de rug zeg.

groeten Els