zaterdag 2 augustus 2008

ZOMERVAKANTIE

Nu de kinderen vakantie hebben kom ik erachter dat ik erg weinig blog...Toch ligt het quilten niet stil. Dit wordt een toverkussen voor Cèntaine. Het bestaat uit 68 blokken waar een bloem op gequilt wordt. Nog 4 te gaan en dan zijn alle bloemen klaar.

Als de bloemen erop zitten ga ik het kussen maken. Dit worden 4 bloemen op deze groene stof en dan apliqueren.
Natuurlijk ontving ik deze maand deTruly Scrumptious BOM. Hij ligt er nog. Eerst "moet" de quilt van Cèntaine af.



Natuurlijk kon ik het niet laten om iets te bestellen...
Een heerlijk boek om door te bladeren en te bedenken wat ik ga maken. Zal ik de huisjesquilt aanpassen en maken voor mijn schoonzuster ( zij is zwanger ) of maak ik toch iets anders.....



Dit is Gijs. Gijs woont bij de achterneef van mijn man, twee straten verderop. Neef is met vakantie en wij verzorgen de hond...Gijs besloot om mee te komen. De goudvissen vonden het iets minder. Karel de kat van de buren beschouwd ons huis en tuin als de zijne...
Dit leverde de nodige gevechten op en wij dachten met Gijs naar de dierenarts te moeten.....



De hele week hebben Boy ( labrador) en Bojo ( bordercollie) zich prima vermaakt. De tuin meerdere malen omgeploegd. Vele stokken geapporteerd, rondjes gelopen op het uitlaatveld enz.





Maar vandaag ging het tijdens het spelen mis. Bojo had het oor van Boy vast en Boy trok zijn hoofd weg... gevolg 3 hechtingen. Boy vindt zichzelf zielig. De liefde tussen de twee honden is niet over hoor, voordat de hechtingen erin zaten ( we moesten even wachten voordat we bij de dierenarts terecht konden) waren de honden alweer druk met elkaar aan het spelen en mijn angst was dat ze elkaars oor weer zouden grijpen wat de wond nog groter zou maken.
(Voor de rekening van de dierenarts had ik heeeeel veeeeeel stofjes kunnen kopen.)







Geen opmerkingen: