donderdag 19 augustus 2010

VRIJDAG DE DERIENDE

Afgelopen vrijdag begon zo rustig...
Ik keek heerlijk het journaal 's morgens met een kop koffie.
Daar werd over vrijdag de dertiende en bijgeloof gesproken.
Ik geloof daar niet zo in.
Maar voor Cèntaine werd het wel een heel rare dag.
's Avonds ging zij met Malea even naar het dorp om een nieuwe rekenmachine te kopen voor de school van Malea.
Even later waren ze thuis en Cèntaine was wat stil......
Even later kwam het hoge woord eruit:
Ze was haar mobiel kwijt!
Nu moet je weten dat ik een broer heb die gek is op al het technische gebeuren en mijn meiden komen zo weleens goedkoop aan een super gsm.
Het hele huis werd afgezocht, de weg met hoe ze gefietst hadden en navraag werd er in de winkels gedaan.
Helaas, hij was spoorloos.
Leiden was in last en er vielen de nodige woorden.
Maar wat nu??
Tegenwoordig kun je als puber nietmeer zonder mobiel en ze was zo hard aan het sparen voor de wintersport vakantie...
Een nieuwe mobiel en wintersport zit er niet in..
De tranen hebben we geprobeert te drogen en een oude mobiel werd voor de dag gehaald met een oude simkaart waar nog wat geld op stond.
Voor zover weer bereikbaar.
Wij gingen die avondnaar veen neef van Ben en net op het punt van weggaan ging de deurbel.
Je raad het nooit...
Inderdaad een buurman verderop uit de straat had het mobieletje gevonden maar had hem niet zo snel kunnen ontgrendelen om het adres te achterhalen...
Vele emoties gingen er door Cèntaine heen.
Vrijdag de dertiende met een zeer positief einde!
Voor de rest wordt er weer gewerkt en ben ik druk bezig met "Down in the garden".
Ik moet van mezelf bezig blijven met een project maar er valt zo weinig te zien voor jullie!

Geen opmerkingen: